Candidații la prezidențialele din 20 octombrie au cheltuit pentru campanii 32 de milioane de lei. Cea mai mare sumă, o treime, îi revine Maiei Sandu

Aproximativ 32 de milioane de lei, adică peste 1,6 milioane de euro, au cheltuit cei 11 candidați în campaniile lor electorale pentru scrutinul din 20 octombrie. Cele mai mari investiții în promovare, aproximativ 10 milioane de lei, le-a făcut candidatul PAS, Maia Sandu.

Potrivit companiei iData, care face referire la rapoartele financiare depuse la Comisia Electorală Centrală, în perioada campaniei pentru primul tur de scrutin, Maia Sandu a cheltuit 9,98 de milioane de lei. Pe locul al doilea, cu o sumă de 6,23 de milioane de lei, se află Renato Usatîi, urmat de Alexandr Stoianoglo – cu 4,66 de milioane. Candidații Vasile Tarlev și Natalia Morari au cheltuit 2,4 milioane de lei și, respectiv, 1,8 milioane. Ceilalți concurenți au investit în propriile campanii sub un milion de lei, cea mai mică sumă fiind alocată de Octavian Țîcu – 293 de mii de lei.

Raportat la numărul de voturi acumulate, cea mai mare sumă per alegător a fost cheltuită de candidatul independent Natalia Morari. Este vorba de 192 de lei. Pe locul al doilea este Andrei Năstase, cu 92 de lei per vot, și Tudor Ulianovschi – 66 de lei. La polul opus se află candidații Maia Sandu, Victoria Furtună și Alexandr Stoianoglo, cu 15, 13 și, respectiv, 12 lei pentru fiecare alegător.

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

PUBLICITATE

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Sidebar Search Trending
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...