Inteligența Artificială a Google reduce semnificativ traficul portalurilor online, arată un studiu

Un studiu recent realizat de compania de analiză Authoritas indică faptul că traficul portalurilor online ar putea scădea cu până la 80% din cauza funcției Google Overview, un produs de Inteligență Artificială (AI) care oferă utilizatorilor un rezumat direct în pagina de rezultate a motorului de căutare Google.

Google Overview generează automat un rezumat concis atunci când utilizatorii introduc termeni de căutare, oferind toate informațiile relevante fără ca aceștia să fie nevoiți să acceseze site-urile originale. Astfel, site-urile care înainte ocupau poziția de top în rezultate pot pierde o parte considerabilă din traficul generat prin căutări, estimează studiul Authoritas, care arată o scădere medie de până la 79% pentru unele interogări.

Pe lângă aceasta, studiul evidențiază că link-urile către YouTube, platformă controlată de compania-mamă a Google, Alphabet, sunt promovate mai proeminent în comparație cu alte rezultate, sporind astfel vizibilitatea propriei platforme Google.

Această cercetare face parte dintr-o plângere oficială înaintată autorității britanice pentru concurență, care investighează impactul noilor funcții AI integrate în motorul de căutare.

Reprezentanții Google au contestat concluziile studiului, calificându-le drept „inexacte” și „bazate pe analize eronate și date învechite”. Ei susțin că funcțiile AI în căutări „încurajează utilizatorii să pună mai multe întrebări” și că, prin urmare, oferă noi oportunități pentru site-uri de a fi descoperite. Google a adăugat că continuă să trimită miliarde de click-uri către site-uri web zilnic și că nu au observat scăderi dramatice ale traficului agregat.

Totuși, un alt studiu realizat de Pew Research Center în SUA, care a analizat aproape 69.000 de căutări Google pe parcursul unei luni, confirmă o tendință similară: utilizatorii au dat click pe un link din rezultatele căutării afișate sub rezumatul AI doar în 1% din cazuri (o dată la 100 de căutări). Și acest studiu a fost însă criticat de Google, care a invocat o „metodologie defectuoasă” și un set de interogări „distorsionat”.

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Search
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...