
Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, anunță că a găsit doi candidați pentru șefia Întreprinderii „Calea Ferată din Moldova”, acolo unde problema restanțelor salariale pentru ultimele șase luni așa și nu s-a soluționat. Demnitarul susține că este vorba de doi specialiști din domeniul transporturilor, care acum ar fi în diasporă, unul dintre ei având afaceri în Franța.
Amintim, de săptămâna trecută, CFM a rămas și fără șef interimar. Directorul adjunct al companiei Serghei Tomșa a depus cererea de demisie, după ce timp de un an a preluat interimatul după plecarea din funcție a fostului director Oleg Tofilat.
„Sunt două persoane care urmează să fie chemate pentru a discuta cu ele. Vin din domeniul transportului, logisticii. Sunt cetățeni ai R. Moldova. Unul activează în țară, unul activează în Franța. Încercăm să-i aducem în țară pentru a se implica în procese”, a declarat Vladimir Bolea în cadrul unei emisiuni de la TV8.
Între timp, în problema achitării restanțelor salariale de aproximativ 200 de milioane de lei, acumulate din luna august 2024, demnitarul promovează în continuare soluția imediată de vânzare a locomotivelor și vagoanelor vechi, dar și a edificiilor CFM, inclusiv a Palatului Feroviarilor, clădire, care, potrivit lui Bolea, aduce pierderi de milioane.
„Atât timp cât noi vorbim cu atâta duioșenie despre aproximativ 5000 de oameni care nu-și pot încasa salariile și Căile Ferate au un bun al său care generează în fiecare an pierderi de cinci milioane de lei. Cum credeți, este o idee bună sau nu să-l vinzi scump și să încasezi și să investești în activitatea ta de bază? Nu este soluția oferită de mine. Consiliul de administrație au o listă de bunuri și edificii, bunuri și decizia le aparține”, a mai adăugat Vladimir Bolea.
Amintim, din ultimul deceniu, CFM a înregistrat cele mai mari restanțe salariale în ultimii doi ani. Astfel, la sfârșitul anului 2023 datoriile au fost de 124 de milioane de lei, iar la sfârșitului anului trecut suma ajunsese deja la 200 de milioane de lei. După întâlnirile sindicatelor feroviarilor cu reprezentanți ai Ministerului Infrastructurii din luna ianuarie și după cele două proteste din februarie, Vladimir Bolea anunță că, deocamdată, singura soluție găsită a fost achitarea a 17 milioane de lei pentru o parte din lefurile din luna august. În prezent, cheltuielile pentru salarizarea angajaților CFM depășesc 40 de milioane de lei pe lună.