Un nou acord cu România privind strategia de transport feroviar. Va fi utilizat și noul segment reconstruit Cantemir – Fălciu

Calea Ferată din Moldova a încheiat un acord privind organizarea transportului feroviar de mărfuri cu compania românească „Carpatica Feroviar România”, recent înființată cu capital integral de stat. Înțelegerea prevede consolidarea pieței transporturilor feroviare, inclusiv prin utilizarea noului segment, aflat în construcție, de la Cantemir – Fălciu.

Delegația CFM, condusă de șeful întreprinderii Serghei Cotelinic, a efectuat o vizită la Iași, unde a avut o întrevedere cu directorul „Carpatica Feroviar România”, Daniel Apostolache.

„Discuțiile au inclus teme precum volumele de marfă planificate, metodologia de stabilire a tarifelor, atragerea agenților economici în transportul feroviar, identificarea unor noi rute de transport de mărfuri, inclusiv ruta Prut 2 – Fălciu – Constanța, precum și alte subiecte de interes comun, menite să contribuie la dezvoltarea și modernizarea sectorului feroviar. Prin acest parteneriat strategic, CFM își consolidează poziția de partener de încredere, capabil să asigure transporturi eficiente de mărfuri și să redefinească rolul căii ferate în mobilitatea regională și facilitarea schimburilor comerciale”, se arată în comunicatul CFM.

Amintim că primul segment feroviar de 550 de metri din cadrul proiectului moldo-român de conexiune Prut 2 – Fălciu a fost deja construit la Cantemir. Noul tronson cu ecartament larg va ajunge până la platforma de încărcare-descărcare a mărfurilor, următoarele lucrări urmând să fie efectuate pe calea europeană. Segmentul total supus reabilitării va avea o lungime de aproximativ patru kilometri.

Reabilitarea infrastructurii feroviare, inclusiv a podului feroviar și a stațiilor de frontieră Prut 2 din raionul Cantemir și Fălciu, județul Vaslui, este efectuată în baza Memorandumului de înțelegere cu privire la reluarea conexiunii feroviare Prut-Fălciu, semnat în aprilie 2025 de CFM și Compania Naţională de Căi Ferate din România. Lucrările pe ambele maluri au început în luna aprilie și au fost deja încheiate.

PUBLICITATE

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Sidebar Search Trending
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...