Volkswagen închide o fabrică din Germania pentru prima dată în istoria sa de 88 de ani

Gigantul auto german Volkswagen va închide marți o unitate de producție din Germania, marcând o premieră în cei 88 de ani de existență ai companiei. Este vorba despre fabrica din Dresda, capitala landului Saxonia, unde producția de vehicule va fi oprită definitiv în cadrul unui amplu plan de restructurare.

Decizia face parte dintr-un acord încheiat în 2024 între conducerea Volkswagen, consiliul angajaților și sindicate, care prevede reducerea a aproximativ 35.000 de locuri de muncă și diminuarea capacităților de producție din Germania cu peste 730.000 de vehicule pe an, până în 2028.

Măsurile au fost adoptate pe fondul competiției tot mai puternice din partea producătorilor chinezi, al scăderii cererii pe piața europeană și al ritmului mai lent decât cel anticipat al tranziției către vehicule electrice.

Conform acordului, producția de automobile la uzina din Dresda urma să fie sistată până la sfârșitul acestui an, iar oprirea efectivă are loc marți. Aceasta este prima dată când Volkswagen închide o fabrică de producție auto pe teritoriul Germaniei.

Închiderea uzinei survine într-un context financiar dificil pentru companie, marcat de probleme de cash-flow generate de vânzările slabe din China, cererea în scădere din Europa și presiunile asupra exporturilor către Statele Unite, afectate de tarife. În același timp, Volkswagen trebuie să finanțeze investiții estimate la aproximativ 160 de miliarde de euro în următorii cinci ani.

Fabrica din Dresda a produs mai puțin de 200.000 de vehicule de la deschiderea sa, în 2002. La momentul lansării, unitatea era prezentată drept un proiect emblematic, menit să demonstreze capacitățile tehnologice și de producție ale grupului. Aici au fost asamblate inițial modelul Phaeton, iar ulterior ID.3, însă niciunul dintre acestea nu a avut un impact major asupra succesului comercial al Volkswagen.

Analiștii consideră închiderea fabricii din Dresda drept un pas limitat, dar necesar, pentru supraviețuirea companiei într-un mediu extrem de competitiv, marcat de avansul rapid al industriei auto chineze, tarifele comerciale din SUA, birocrația ridicată din Germania, costurile mari ale energiei, drepturile extinse ale angajaților și o structură internă considerată tot mai greu de gestionat.

Loading Next Post...
Urmărește-ne
Search
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...