Republica Moldova face primul pas spre construcția autostrăzii Ungheni-Chișinău-Odesa. Asta susține ministrul Infrastructurii și Dezvoltări Regionale, Andrei Spînu, care anunță că a fost semnat acordul de cooperare cu Banca Europeană de Investiții pentru realizarea studiului de fezabilitate. Cercetarea va fi finanțată de BEI, prin intermediul Asociației Mondiale a Drumurilor.
„În anul 2024 se va finaliza studiul de prefezabilitate, iar până la finalul anului 2025 se va finaliza și studiul de fezabilitate. Aceste documente prevăd colectarea informațiilor și a datelor cu privire la situația actuală a infrastructurii rutiere, a intensității traficul planificat, evaluarea economică. De asemenea se vor defini punctele geografice și principalii parametri tehnici (lățime etc.) ai autostrăzii”, a scris Spînu pe pagina sa de Telegram.
Potrivit lui, autostrada Ungheni-Chișinău-Odesa este un proiect de importanță națională și va conecta centrele economice și industriale regionale ale celor trei țări și va facilita comerțul și dezvoltarea economică.
„Ne dorim cu toții ca acest proiect să se realizeze în termene cât mai restrânse, iar construcția să înceapă cât mai repede. În același timp, trebuie să fim conștienți că astfel de proiecte durează în timp. Din păcate, timp s-a pierdut mult. Aceste studii deja trebuia să fie făcute mulți ani în urmă. Recuperăm acum. Ne vom mișca cât mai repede posibil, ca, în următorii ani, să parcurgem celelalte etape: proiectarea, identificarea resurselor financiare, licitarea și inițierea lucrărilor”, a adăugat Andrei Spînu.
Construcția autostrăzii este unul din proiectele naționale din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+, mai menționează autoritățile.