Autoritățile britanice l-au arestat pe căpitanul navei portcontainer Solong, implicată într-o coliziune în Marea Nordului, lângă coasta East Yorkshire. Compania germană Ernst Russ, proprietara navei, a confirmat că bărbatul de 59 de ani, al cărui nume nu a fost dezvăluit, este cetățean rus, iar echipajul era format din ruși și filipinezi. Căpitanul a fost acuzat de omor din culpă, potrivit Sky News.
Ambasada Rusiei la Londra a declarat că Marea Britanie nu a notificat Moscova despre prezența cetățenilor săi la bord.
Incidentul a avut loc pe 10 martie, când nava Solong, sub pavilion portughez, a intrat în coliziune cu tancul Stena Immaculate, ancorat și încărcat cu combustibil pentru armata SUA.
Impactul a declanșat un incendiu masiv pe ambele nave, încă necontrolat total. Echipajele s-au evacuat, dar un marinar din cei 14 de pe Solong este dat dispărut, presupus mort. Poliția britanică a deschis o anchetă penală pentru a stabili cauzele accidentului.
Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor maritime AIS arată că Solong se deplasa cu 30 km/h și nu a încercat să evite coliziunea. Un marinar american de pe tanc a declarat pentru CBS News că portcontainerul „a apărut din senin”.
Stena Immaculate, care transporta 220.000 de barili de kerosen Jet-A1, a suferit o scurgere de combustibil, o parte evaporându-se sau arzând, potrivit operatorului. Tancul făcea parte dintr-un program guvernamental american pentru aprovizionarea forțelor armate.
Speculații au apărut după ce Lloyd’s List a sugerat că la bordul navei Solong se aflau o cantitate necunoscută de alcool și 15 containere cu o substanță toxică – cianură de sodiu. Totuși, proprietarul portcontainerului neagă aceste informații.
„Acolo se află patru containere goale, în care anterior s-a aflat o substanță chimică periculoasă”, se arată în declarația companiei Ernst Russ, primită de The Insider.
Anul trecut, nava a picat o inspecție de siguranță, prezentând deficiențe la sistemele de management, alarmă, uși antifoc și echipamente de salvare.