Postul american CNN a anunțat miercuri noi concedieri și un accent sporit pe televiziunea digitală și inteligența artificială, în contextul crizei televiziunilor tradiționale cauzate de apariția streamingului, relatează agenția EFE, preluată de Agerpres.
Mark Thompson, directorul executiv al CNN, numit anul trecut pentru a relansa și moderniza postul, a precizat într-o notă internă că vor fi concediați 100 de angajați, adică 3% din personal. Thompson a subliniat necesitatea unor „măsuri dramatice” pentru reorientarea postului către lumea digitală, în contextul pierderii continue a audienței televiziunilor tradiționale în favoarea platformelor de streaming și conținutului digital.
Pentru a răspunde acestei provocări, Thompson a anunțat lansarea la sfârșitul acestui an a unui nou tip de abonament exclusiv digital, separat de televiziunea prin cablu, cu care speră să crească veniturile postului cu circa un miliard de dolari. Acest abonament va include „produse care furnizează știri esențiale, analize și context, în formate noi și experiențe captivante”.
În ceea ce privește accentul pe inteligența artificială, Thompson a descris această abordare drept „un impuls strategic pentru a determina cel mai bun mod de a profita de această nouă tehnologie astfel încât să fie utilă audienței noastre” și pentru a ajuta la producerea conținutului „în mod responsabil”.
Ultimul „succes” al CNN a fost organizarea unei dezbateri electorale între Donald Trump și Joe Biden, vizionată de circa 50 de milioane de persoane, dintre care numai 9,5% au urmărit-o direct pe CNN.
Anul trecut, la CNN, totalul disponibilizărilor din decembrie ar fi ajuns la câteva sute de angajaţi conform presei americane (din peste 4.000), cifre neconfirmate de grup.
Cu telespectatori şi abonaţi plătitori de cablu în scădere de ani de zile şi concurenţa din partea platformelor precum Netflix, „este o luptă constantă pentru ca aceste companii să reziste”, a declarat Naveen Sarma, director de media şi telecomunicaţii din SUA la S&P Global Ratings.