De la Chișinău, la București, pe autostradă! Obiectivul ar urma să fie îndeplinit până în 2030, spun autoritățile române

Obiectivul comun al autorităților din România și Republica Moldova este ca, până în 2030, cetățenii să poată circula de la București la Chișinău pe autostradă, a declarat vineri Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Transporturi în Guvernul României, citat de Economica.net. Oficialul român a făcut această declarație vineri, după o vizită efectuată în Republica Moldova.  

Dicuțiile au vizat stadiul proiectelor feroviare și rutiere pentru conectarea României și Republicii Moldova, incusiv cel al Autostrăzii Unirii A8, dar și a tronsonului de autostradă care va lega satul Ungheni din România de orașul Chișinău.

„Am făcut o radiografie a stadiilor proiectelor aferente podurilor peste Prut și a punctelor vamale din fiecare zonă a acestora, următorul punct vamal care va avea control coordonat fiind Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiulești – Galați”, a declarat Scrioșteanu.

Referitor la infrastructura feroviară, acesta spune că a discutat despre posibilitățile de dezvoltare a tehnologiilor informaționale privind transportul feroviar de peste Prut în conformitate cu standardele de interoperabilitate și securitate informatică impuse de Uniunea Europeană, având în vedere expertiza pe care o are România în procesul de integrare.

„Implementarea acestor proiecte este necesară pentru interconectarea sistemelor de transport ale Republicii Moldova cu sistemele de transport ale României, dar și ale celorlalte țări ce fac parte din Uniunea Europeană, reprezentând un pas important în procesul de aderare al Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe care îl sprijinim”, a subliniat oficialul român.

El a precizat că, în cadrul vizitei la Chișinău, a avut întâlniri cu Andrei Spînu – ministrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Nicolai Mîndra – secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Sergiu Bejan – direct general al Administrației de Stat a Drumurilor din Republica Moldova, Serghei Tomșa – director general al Căii Ferate din Moldova. Din delegația României, a făcut parte și reprezentanți ai companiei Informatică Feroviară din România, condusă de directorul general Alexandru Radu.

Amintim că la jumătatea lunii august, studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamţ – Iasi – Ungheni (A8) a fost avizat în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR, a anunțat atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Potrivit lui, traseul acestui tronson al A8 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi, începand din zona localității Moțca, tranzitează teritoriile localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași si se finalizează în zona localității Ungheni, unde face joncțiunea cu Podul peste Prut. Porțiunea de autostradă va avea o lungime de circa 93 kilometri și va include 101 poduri/pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spații de servicii, 2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC) și 6 parcări de scurtă durată.

Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26,39 de miliarde de lei (5,3 miliarde de euro), fără TVA.

De asemenea, în această vară, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a desemnat constructorul ansamblului de poduri peste Prut de la Ungheni. Podul peste Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

Leave a reply

PARTENERIAT

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Cele mai citite
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...