DOC | Încă o lovitură! Consiliul Concurenței, nedumerit de prevederile din caietul de sarcini pentru licitația de la aeroport

Un nou mare semn de întrebare, legat de licitația controversată de la aeroport. De această dată, Consiliul Concurenței își exprimă nedumerirea față de prevederile stipulate în caietul de sarcini, pe care le consideră inexplicabile și dubioase. Asta rezultă dintr-o scrisoare expediată de instituție conducerii aerogării, în care cere să-i fie prezentată argumentarea condițiilor impuse potențialilor participanți.

Documentul a fost făcut public de bloggerul Eugen Luchianiuc și datează din 2 februarie. Acesta mai conține precizarea că răspunsul ar urma să fie dat în termen de cinci zile lucrătoare.

În scrisoare, Consiliul Concurenței cere să-i fie prezentat studiul, care a stat la baza includerii condițiilor în caietul de sarcini, justificarea și argumentarea economică și tehnică a includerii în caietul de sarcini a scandaloaselor condiții de calificare. Este vorba de capacitatea profesională de minimum șapte ani în domeniul comerțului de tip travel retail și alimentației publice în cel puțin 10 aeroporturi din UE, cu trafic de minimum 2,5 milioane de pasageri în ultimii trei ani și administrarea în ultimii 5 ani minimum trei spații comerciale cu destinația travel retail și trei spații cu destinația alimentație publică în aeroporturi internaționale cu trafic de minimum 2,5 milioane de pasageri în ultimii trei ani.

De asemenea, autoritatea cere argumentarea cerinței pentru capacitatea financiară care stabilește că participanții trebuie să fi „generat o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro anual în ultimii trei ani. O altă solicitare către Aeroportul Internațional Chișinău ține de motivul care a stat la baza deciziei de a licita cele 10 încăperi într-un singur lot, în loc să le fi împărțite în loturi corespunzătoare numărului încăperilor.

O altă nedumerire a Consiliului concurenței se referă la lipsa obligației față de potențialul câștigător de a investi în modernizarea Aeroportului Internațional Chișinău. La final, administrației întreprinderii i se cere să un numărul al participanților pe care mizează la licitație. În acea perioadă, administrator al aeroportului era Constantin Vozian, care a demisionat la patru zile de la primirea demersului din partea Consiliului Concurenței. Deocamdată nu se știe dacă Vozian a răspuns la scrisoare.

Prevederile din caietul de sarcini, la care a făcut referire Consiliului Concurenței, au fost criticate de către mai mulți juriști, economiști și politicieni, care au subliniat că sunt abuzive și inexplicabile. Mai mult, ei au calificat drept ridicol termenul de două săptămâni, oferit potențialilor participanți la licitație de a analiza piața și a pregăti oferta. În pofida criticilor, autoritățile au păstrat aceleași prevederi și în caietul de sarcini și în cazul celei de a doua tentative de licitare a spațiilor comerciale din aeroport.

Mai mult, luni, partidul MAN, condus de primarul general al capitalei, Ion Ceban, a depus un nou denunț la Centrul Național Anticorupție, în care solicită inițierea unei anchete penale în acest caz.

După ce primul concurs de la aeroport, la care au participat doar două companii – Lagardere Travel Retail și LeBridge, a eșuat, în februarie, noua administrație a anunțat un nou concurs. Potrivit calendarului anunțat, perioada de depunere a ofertelor este 11-25 martie. În 26-28 martie va avea loc examinare a dosarelor, iar licitația propriu-zisă este planificată pentru 29 martie.

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

PARTENERIAT

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Cele mai citite
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...