Firmele și persoanele fizice au donat în campaniile candidaților la prezidențiale, Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo, aproximativ 9 milioane de lei. Cea mai mare sumă, 6,3 milioane de lei, a fost oferită candidatului PAS, sumă ce a fost acordată de 670 de simpatizanți și membri PAS și 34 de companii private, se arată într-o analiză a portalului „Cu Sens”.
De la persoanele fizice, Maia Sandu a primit peste 3,4 milioane de lei. Printre cei mai generoși donatori se numără oamenii de afaceri Iurie Nastas, soțul jurnalistei Lorena Bogza, Vladislav Chetrușca, Victor Bostan, Nicolai Meraji și membrul consiliului unei bănci comerciale, Natalia Vrabie. Toți cinci au donat câte 82 de mii de lei, adică o sumă totală de 410 mii lei.
Printre donatorii Maiei Sandu sunt și 34 de firme, care au virat în bugetul electoral 2,6 milioane de lei. Cea mai mare sumă, 430 de mii de lei, a fost donată de trei companii controlate de omul de afaceri Nicolae Madan. O donație generoasă, de 137 de mii de lei, a fost oferită și de o companie ce aparține directorului Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari.
Numărul persoanelor fizice care au făcut donații pentru candidatul socialiștilor, Alexandr Stoianoglo, este de patru ori mai mic decât cel al Maiei Sandu, însă aceștia au fost mult mai generoși. Este vorba de 147 de donatori care au virat aproximativ 2 milioane de lei. Peste un milion de lei, adică jumătate din sumă, a fost donată de Ivan Bișir și soția acestuia, care dețin firme în Chișinău și Taraclia, dar și de alți donatori din companii afiliate omului de afaceri.
În total, în campania pentru primul tur, Maia Sandu a cheltuit aproximativ 10 milioane de lei, iar Alexandr Stoianoglo – 4,6 milioane. Pe lângă donații făcute în campania electorală, bugetul electoral al celor doi candidați a mai fost suplimentat de alocațiile de la stat, de cotizații și de donațiile transmise PAS și PSRM înainte de intrarea în cursa electorală.