Ministerul Transporturilor din România a transmis spre validare documentația pentru construcția primului pod la nivel de autostradă, care va traversa râul Prut, în regiunea Ungheni. Acesta face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va include și un punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat Irinel Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook, în care a descris parametrii viitoarei construcții.
Potrivit oficialului de la București, podul peste Prut va avea o lungime de 261 de metri și două benzi de circulație, plus trotuare pe ambele sensuri. Lățimea totală va fi de 13 metri, dintre care 8 metri va avea partea carosabilă.
Proiectul include și un punct de trecere a frontierei, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari și autoturisme, precum și spatii închise destinate verificării amănunțite a transporturilor de marfă și pasageri.
Podul va interconecta infrastructurile rutiere între România și Republica Moldova și va fi legat de Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
„Podul reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane”, menționează oficialul român.
Acest proiect a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF), cu o valoare de aproape 16,5 milioane de euro.