Garda de Coastă a Emiratelor Arabe Unite a anunțat evacuarea a 24 de persoane de pe petrolierul Adalynn, după ce acesta a intrat în coliziune cu alte două nave în Golful Oman, în apropierea Strâmtorii Ormuz. Potrivit agenției Reuters, care citează surse proprii, în incident au fost implicate trei nave. Firma britanică de securitate maritimă Ambrey a precizat că accidentul a avut loc la aproximativ 22 mile marine (40,7 km) est de portul Haur Fakkan și a subliniat că acesta nu este legat de activități de securitate.
Bloomberg, bazându-se pe imagini satelitare NASA, a raportat că această coliziune a provocat un incendiu la bordul navelor. Pe lângă petrolierul Adalynn, în incident au fost implicate superpetrolierul Front Eagle (construit în 2020) și un alt petrolier de tip Suezmax, fabricat în 2002.
Potrivit datelor Marine Traffic, Adalynn navighează sub pavilionul Antigua și Barbuda, iar Front Eagle sub pavilionul Liberiei. Ambele nave se aflau în Golful Oman în momentul coliziunii.
Cu o zi înainte, pe 16 iunie, UK Maritime Trade Operations (UKMTO) a emis o avertizare privind creșterea interferențelor electronice în zona Golfului Persic și a Strâmtorii Ormuz, între Iran și Emiratele Arabe Unite. Aceste interferențe afectează sistemele de identificare automată (AIS), generând date eronate despre poziția navelor și sporind riscul de coliziuni.
Avertismentul UKMTO survine pe fondul escaladării conflictului militar dintre Israel și Iran. Pe 14 iunie, un membru al comisiei pentru securitate națională și politică externă din Parlamentul Iranului a declarat că autoritățile iau în calcul posibilitatea închiderii Strâmtorii Ormuz, o rută maritimă vitală prin care tranzitează aproximativ o pătrime din livrările globale de petrol și o treime din cele de gaze naturale lichefiate (GNL).
Potrivit Al Jazeera, o eventuală închidere a strâmtorii ar avea consecințe grave asupra comerțului global. Spre deosebire de Marea Roșie, care poate fi evitată prin ocolirea Africii, nu există o rută alternativă pentru transportul maritim din Golf. Chiar și țările care nu importă petrol din Golf ar fi afectate, deoarece o scădere majoră a ofertei ar duce la creșterea prețului pe baril pe piața globală.