Proiect pe de-a-ndoaselea. Ministrul Bolea se încâlcește în declarațiile legate de interdicția traversării camioanelor pe podul de la Leova-Bumbăta

Parcarea imensă pentru camioane de pe malul Prutului, amenajată în cadrul proiectului controversat de construcție a drumului spre noua vamă Leova-Bumbăta, încă mult timp va sta neutilizată. Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, nu poate explica motivele clare pentru care, la doi ani de la inaugurarea vămii Leova-Bumbăta, camioanele nu pot traversa podul de pontoane.

În cadrul unei emisiuni TV, demnitarul a declarat că pe podul de pontoane camioanele pot trece cu ușurință, deși acest lucru era negat anterior, inclusiv de fostul ministru al Infrastructurii, Andrei Spînu, și că interdicția a fost impusă de partea română, din cauza lipsei infrastructurii necesare în satul Bumbăta de pe malul drept al Prutului.

„Acel pod este unul militar și permite trecerea camioanelor. Nu permite partea română, pentru că în partea cealaltă este o localitate, este un sat. Vama din partea română este exact în sat”, a declarat Bolea în cadrul unei emisiuni de la TV8.

Pe de altă parte, întrebat de ce s-au investit sume enorme pentru parcarea de camioane cu 100 de locuri, dacă se știa de interdicția anunțată de autoritățile române, ministrul Bolea a schimbat macazul și a precizat deja că vehiculele de mare tonaj nu trec prin zonă, pentru că „nu mai este necesitate” și că acestea vor fi redirecționate în acest punct deja după construcția unui pod nou de beton peste Prut, a cărui construcție va dura, însă, mai mulți ani.  

„Atunci s-au dat resurse financiare și se preconiza ca prin acel segment să se treacă inclusiv cu camioane. Între timp, s-a terminat necesitatea și s-au redirecționat în altă parte. Asta înseamnă că s-a îndeplinit un proiect. Va fi utilizat ulterior. Este un drum al statului, cu o parcare, atunci când va fi finalizat acel pod, ea va fi folosită”, a declarat Vladimir Bolea.

Proiectul podului Leova-Bumbăta și al drumului nou și parcării din zonă, început în vara anului 2022, a stârnit critici din cauza costurilor mari și a licitațiilor dubioase. Inițial, valoarea proiectului a fost estimată la 250 de milioane de lei. Ulterior, costurile au crescut cu 30 de milioane de lei.

Potrivit fostului șef al Procuraturii Anticorupție, Veronica Dragalin, licitațiile pentru construcția drumului Leova-Bumbăta au fost aranjate din timp, la valori mai mari de achiziție, scopul principal fiind favorizarea unor companii apropiate funcționarilor implicați în realizarea proiectului. Potrivit lui Dragalin, firma responsabilă de construcția drumului a început lucrările cu trei luni înainte de a fi semnat contractul propriu-zis și de a veni ofertele de la alți agenți economici.

Leave a reply

Susține proiectul ZIUA
Loading Next Post...
Follow
Search
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...