Republica Moldova este ancorată în planurile României, implicit ale UE, de modernizare a infrastructurii rutiere. Unul dintre acestea este construcția autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa, proiect de urmează să fie realizat în două etape și care va uni R. Moldova de rețeaua europeană prin conexiunea directă la autostrada Iași-Târgu-Mureș.
Ediția românească a publicației internaționale Forbes notează că România este cel mai mare dezvoltator de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană, cu 780 de kilometri de drumuri contractați și alți peste 240 de kilometri aflați în licitație, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„România, prin CNAIR, este la ora actuală cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeană în domeniul infrastructurii mari de transport rutier. Cu 780 de km contractaţi şi aflaţi acum în faza de proiectare sau de execuţie şi cu alţi peste 240 de km aflaţi acum în licitaţie, în România se folosesc la ora actuală cele mai moderne tehnologii pentru construcţia şi proiectarea drumurilor de mare viteză (autostradă şi drum expres)”, se arată într-o postare a instituţiei de pe rețelele sociale, transmite IPN.
Proiectul autostrăzii peste Prut prevede două etape — prima de la Ungheni la Chişinău, iar cea de-a doua etapă — de la Chişinău spre sud-estul ţării. Porţiunea de la Ungheni la Chişinău se va conecta cu reţeaua de autostrăzi din România, în special cu autostrada A8, care va lega Târgul-Mureş de Iaşi şi Ungheni, dar care încă nu e a intrat în faza lucrărilor pe teren, iar din Iaşi – cu autostrada A7, aflată în fază de construcție. Autostrada va include și noul pod în regim de autostradă, care urmează să fie construit peste Prut la Ungheni.