Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova” se pregătește să scoată la vânzare 96 de locomotive vechi și 39 de vagoane de pasageri. Licitațiile încep din 10 septembrie și vin după un îndemn al șefului Agenției Proprietăți Publice, făcut acum două săptămâni, care declara că CFM trebuie să se apuce de vânzarea locomotivelor și vagoanelor uzate dacă vrea să-și acopere găurile financiare și restanțele salariale ce se apropie de 150 de milioane de lei.
Potrivit bani.md, din cele 96 de locomotive expuse la vânzare, 92 sunt de model „3ТЭ10М”, trei sunt ”2ТЭ10Л”, și una – M62. CFM va vinde și 39 de vagoane de pasageri, echipate cu un sistem de frânare, dar fără șasiuri. De asemenea, vor fi puse în vânzare 90 de șasiuri.
În 11 septembrie începe și o licitație pentru 81 de containere-cisternă, esențiale pentru transportul de încărcături lichide și substanțe chimice, fiind de interes pentru companiile industriale. Cinci zile mai târziu va fi organizată licitația pentru 17 secțiuni de vagoane frigorifice.
Amintim, acum două săptămâni, sindicatele de la CFM trăgeau un semnal de alarmă și solicitau intervenția autorităților pentru a achita salariile celor peste 5000 de angajați, care nu au mai fost ridicate de muncitori din aprilie și chiar din martie. Pe de altă parte, șeful APP, Roman Cojuhari, îndeamnă compania să vândă locomotive și vagoane vechi pentru a acoperi suma de 136 de milioane de lei, care reprezintă restanțele salariale acumulate până acum.
În lunile iunie și iulie, ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a făcut mai multe declarații legate de situația de la CFM. Demnitarul a declarat răspicat că statul nu poate să acopere pierderile de la CFM, iar dacă întrerpinderea vrea să devină profitabilă trebuie să recurgă la optimizări de angajați. Demnitarul a mai declarat anterior că pentru o infrastructură feroviară „la un standard bun”, R. Moldova are nevoie de investiții de trei miliarde de euro.