
De la începutul noului an de studii, 1000 de mentori vor oferi sprijin și asistență tinerilor specialiști din școlile R. Moldova. Practica a fost preluată din România, iar viitorii formatori urmează să fie instruiți, la rândul lor, de specialiști din dreapta Prutului.
Cursul de mentorat se va desfășura în două etape. În prezent, sunt instruiți 80 de mentori naționali, iar, ulterior, aceștia vor merge în raioane pentru a instrui, la rândul lor, 920 de formatori. Mentori vor fi profesorii din cadrul instituțiilor de învățământ, care vor fi remunerați pentru această activitate, transmite Moldova1.
În România, în prezent, sunt aproximativ 2000 de mentori care ajută cadrele didactice în soluționarea problemelor din instituțiile de învățământ.
„Mentorul, în concepția noastră, are câteva roluri fundamentale – să faciliteze integrarea acestor persoane în sistemul educațional al Republicii Moldova, să formăm o masă critică ca să determine o schimbare în favoarea elevului în ultima instanță”, susține formatorul de mentori din România, Doina Fleanță.
„Această formulare este una inedită pentru sistemul educațional din Republica Moldova pentru că, din 2014, în codul educației avem indicată funcția de mentor, dar nu am avut formări, nu am avut instituționalizarea funcțiilor de mentor în instituțiile educaționale din Republica Moldova”, a precizat secretarul de stat al Ministerului Educației, Valentina Olaru.
Programul de formare a mediatorilor naționali este realizat în parteneriat cu UNICEF.