Jumătate din populația Australiei, fără servicii de telefonie şi internet. Cel mai mare furnizor de telecomunicații, afectat de o pană majoră

Aproximativ 10 milioane de locuitori din Australia au fost afectați de o întrerupere masivă în serviciile de internet și comunicații mobile miercuri, ca urmare a unei defecțiuni semnificative înregistrate de cel de-al doilea cel mai mare furnizor din țară, compania de telecomunicații Optus. Potrivit informațiilor furnizate de Reuters, întreruperea, care a durat cel puțin 6 ore, a avut un impact asupra a sute de orașe situate pe coasta de est a țării.

Ca urmare a defecțiunii, transportul public din Melbourne a fost paralizat, serviciile de taxi Uber și de livrare a alimentelor au fost indisponibile, iar numerele de telefon ale unor servicii medicale de urgență au fost afectate, inclusiv serviciile de ambulanță. Activitatea unor bănci și sisteme de plată a fost, de asemenea, perturbată.

Compania a exclus un atac cibernetic, dar nu a oferit imediat un motiv pentru întrerupere, aflată deja la cea de-a opta oră. Câteva ore mai târziu, compania a anunțat pe pagina sa de rețea socială, X (cunoscută anterior ca Twitter), că a reușit să restaureze parțial unele dintre serviciile sale.

„Este foarte puțin probabil ca problema să fi apărut în urma unei intervenții a unui software străin în rețeaua Optus, sistemele noastre sunt, de fapt, foarte stabile. Este un eveniment foarte, foarte rar”, a declarat directorul general al Optus, Kelly Bayer Rosmarin.

Guvernul australian a declarat că o analiză inițială a cauzei incidentului „a arătat că întreruperea nu a fost rezultatul unui atac cibernetic sau al unui încercarea de a pirata sistemele Optus de către hackeri.

Experții din industrie cred că cea mai probabilă cauză a incidentului este „o încercare incorectă de a actualiza sistemul, care a dus la o serie de defecțiuni la toate nivelurile.

„Este o defecțiune de rețea la scară foarte mare, atât de gravă încât sistemul pur și simplu sa prăbușit”, a declarat analistul de sisteme Paul Budd la radio ABC , menționând că lucrările de restaurare ar putea dura până la 24 de ore.

Optus este a doua cea mai mare companie de telecomunicații din Australia, cu o bază de abonați de telefonie mobilă de peste 10,2 milioane de oameni și are cea mai mare rețea capabilă să furnizeze comunicații mobile și internet pentru 98,5% din populația Australiei.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *