Aeroportul din Chișinău nu va fi concesionat integral, ci ar putea fi concesionate doar anumite servicii aeroportuare. Declarația aparține șefului Comisiei securitate națională, apărare și ordine publică, Lilian Carp, care a adăugat că „nu ar multe informații despre acest subiect”.
„Doar domnul Spînu a făcut declarații la acest subiect și mare informații despre acest lucru eu nu prea cunosc, decât întrebările pe care le-am întrebat noi. Este vorba despre anumite servicii, nu despre întreg aeroportul. Se discută despre concesionarea unor servicii din câte l-am ascultat pe domnul Spînu. Eu nu am participat la discuții de alt gen. Dar din ceea ce eu știu se discută despre concesionarea unor servicii”, a declarat Lilian Carp, în cadrul emisiunii „Moldova LIVE” de la Exclusiv TV.
Amintim că ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a anunțat că, în această săptămână, o companie franceză cu renume va veni la Chișinău să viziteze aeroportul pentru a discuta concesionarea aeroportului.
„Aeroportul are nevoie de o investiție de 200-300 de milioane de euro. Investiții care trebuie să înceapă în perioada următoare. Asta ar însemna un terminal nou, reparația pistelor, parcărilor. Asta înseamnă parcare pentru vizitatori. Infrastructura care este acum ajunge la capacitatea maximă și noi vedem rânduri și parcări limitate. La moment, nici aeroportul, nici statul nu are aceste milioane. Noi căutăm cea mai bună soluție și un partener strategic. Săptămâna viitoare o companie franceză cu renume va veni la Chișinău ca să viziteze Aeroportul”, a declarat Spânu.
Declarațiile lui Spînu se bat însă cap în cap cu poziție președintelui Maia Sandu, care, în 26 octombrie, spunea cu totul altceva.
„Acum nu se pune problema concesionării aeroportului? Nu se pune această problemă. Au fost făcute declarații că dacă era un acord de concesiune normal atunci, în 2013, când s-a întâmplat, dacă era concesionat, de exemplu, reportului din München, ar fi fost o altă experiență de concesiune. Concesiunile nu sunt ilegale și concesiunile pot să funcționeze, acolo une este făcută corect, cu respectarea interesului statului. Ceea ce s-a întâmplat la noi nu a fost o concesiune, a fost o schemă frauduloasă”, a declarat Maia Sandu la Vocea Basarabiei.
Aeroportul a revenit în gestiunea statului în luna aprilie 2023, în urma unei decizii judecătorești care a anulat contractul de concesionare. Aerogara s-a aflat timp de nouă ani în gestiunea companiei „AviaInvest”, compania afiliată lui Ilan Șor. Procesul de recuperare a aeroportului a început încă în 2019. Guvernarea PAS declara atunci că în urma schemei de concesionare a aeroportului, statul ar pierde venituri estimate la 1,6 miliarde de lei.