Peste 40% din sunetele la 112 nu sunt urgențe! Cei mai mulți fac glume, farse sau înjură operatorii

Zilnic, peste 2600 de apeluri efectuate la numărul de urgență 112 sunt apeluri care nu justifică o urgență. Acest număr reprezintă aproximativ 42% din numărul total de apeluri înregistrate la numărul 112, fiind vorba despre cetățeni care fac glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență, cum ar fi de exemplu întrebarea: „Cât este ora?”.

În acest context, Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 atenționează că apelarea nejustificată poate costa viața unei persoane aflate în pericol, transmite IPN.

Serviciul 112 atenționează că apelurile care nu reprezintă o urgență afectează nefavorabil tratarea situațiilor reale.

„Mai întâi, ține ocupate liniile de urgență, în condițiile în care apelurile sunt preluate numai în ordinea în care au fost recepționate. Acest aspect limitează operatorul de la alte apeluri reale, astfel se reduce viteza de răspuns la apelurile cu urgență reală și crește timpul mediu de prelucrare a unui caz de urgență. Se pierd secunde valoroase doar pentru a afla că apelantul nu are nicio urgență”, se arată într-un comunicat de presă.

Serviciul îndeamnă persoanele să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență, când sunt în pericol viața, proprietatea sau mediul. Persoanele care solicită neîntemeiat echipajele de urgență pot fi amendate cu până la 3 mii de lei sau sancționate cu muncă neremunerată în folosul comunității de la 40 până la 60 de ore.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește ZIUA și pe...

Știrile ZIUA pe Telegram