EDITORIAL | Care-i următoarea reformă, după ce termină cu aviația civilă?

Ați observat că, de o habă de vreme, când PAS ne anunță că se apucă de vreo reformă, avem un pic de strângere în spate? Eu, cel puțin, asta simt. Îmi apare dintr-odată o presimțire proastă și mă rog în gând să n-am dreptate. Degeaba, se întâmplă chiar mai rău decât mă aștept.

S-au apucat acum un an și jumătate să reformeze sectorul energetic. L-au reformat. A urmat o catastrofă economică, socială, politică și geopolitică. Ne-a ieșit gazul și curentul pe ochi, ca să mă exprim mai delicat.

Tot cam pe-atunci s-au apucat să reformeze justiția. Au reformat-o, după aceea, au deformat-o ca să o reformeze iar și tot așa. O țară întreagă a stat cu sufletul la gură să vadă finalul acestei epopei încâlcite. Ei bine, acum suntem cam pe la final și putem trage linia – în urma reformei răsreformate, am rămas… fără justiție.

De curând, au trecut la aviația civilă să o reformeze. Și iarăși mi-a apărut același sentiment blestemat. Aud că aeroportul revine sub stăpânirea noastră, a poporului, cum ar veni. Parcă-i de bine, dar grija tot nu dispare.

Apoi aflăm că compania Wizz Air și-a făcut bagajele și și-a luat zborul de la noi. Apoi aflăm că toate celelalte companii aeriene (pe care, de altfel, le numeri pe degete) îs și ele pe ducă.

Astăzi, principala noastră companie aeriană, mândria poporului suveran moldav, ne anunță că, gata, nu mai poate zbura. Și-a anulat toate zborurile care urmau să-i ducă pe moldovenii veniți acasă de Paște înapoi în diasporele lor. Acum, bieții oameni or vedea ce-or face, or merge cu microbuzul, printre colete, sau or căuta vreun aeroport mai acătării, prin țări megieșe. Poate chiar unii or decide să nu mai plece deloc și așa întoarcem o bucățică de diasporă acasă. Nu există rău fără bine.

Dar cel mai interesant este că autoritățile noastre sunt atât de ocupate cu reforma, încât nu scot o vorbă, nici către companiile care dispar, nici către moldovenii blocați în Patrie, care și-au cumpărat bilete la suprapreț pascal, cu tot cu taxa aeroportuară de 9 euro, iar acum își frământă mințile ce și cum să facă. Prin urmare, în linii mari e clar: după ce vor termina de reformat și aviația civilă, vom rămâne și fără aviație civilă.

Îți mulțumim, partid iubit, că ne-ai călit!

Dar am o rugăminte la final. Ne puteți spune, de pe acum, care-i următorul domeniu pe care vreți să-l reformați? Ca să știm din ce parte să ne ferim.

Vă mulțumim!

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește ZIUA și pe...

Știrile ZIUA pe Telegram