În ajun de an electoral, UE vrea să restricționeze publicitatea politică online, mai ales pentru cei din afara spațiului comunitar

Transparenţa campaniilor electorale şi rezistenţa la interferenţele externe ar urma să crească, după ce reprezentanţii Parlamentului European ai Consiliului Uniunii Europene au agreat noul set de reglementări privind publicitatea politică, în special cea online, în ţările membre.

„Cetăţenii vor putea identifica uşor publicitatea politică online şi pe cine stă în spatele ei. Noile reguli vor face mai dificil pentru actorii străini să răspândească dezinformări şi să se amestece în procesul democratic”, a declarat raportorul PE în acest dosar, eurodeputatul francez Sandro Gozi (grupul Renew).

Astfel, publicitatea politică va trebui să fie marcată în mod clar, iar pentru cetăţeni, autorităţi şi jurnalişti va fi mai facil, în opinia autorilor, să obţină informaţii referitoare la cine finanţează o reclamă, la suma plătită şi la originea finanţării.

La 24 de luni după intrarea noilor reguli în vigoare, Comisia Europeană va înfiinţa o arhivă ce va conţine întreaga publicitate politică online şi informaţii aferente pentru o perioadă de până la şapte ani. De asemenea, entităţile din ţări terţe nu vor avea voie să sponsorizeze publicitate politică în UE în perioada de trei luni înaintea unor alegeri sau a unui referendum. Colegislatorii urmează să adopte oficial acordul pentru ca noile reguli să intre în vigoare.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește ZIUA și pe...

Știrile ZIUA pe Telegram