Statul nu are de gând să acopere pierderile CFM, susține ministrul Spînu. Demnitarul insistă asupra optimizărilor la întreprindere

Statul nu poate să acopere pierderile de la „Calea Ferată din Moldova”, iar dacă întreprinderea vrea să devină profitabilă trebuie să recurgă la optimizări de angajați. Este un comentariu făcut de ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în legătură cu incertitudinile de la CFM, acolo unde din toamna trecută situația rămâne neschimbată, angajații având întârzieri salariale de trei luni.

„Au fost acele 70 de milioane de lei în care oamenii și-au primit salariile pentru  luna noiembrie decembrie, ianuarie, februarie. Acum primesc pentru martie. Noi trebuie să discutăm un pic mai larg despre CFM. Calea ferată trebuie să treacă printr-o reformă serioasă. Una să fie investiții în infrastructură. Asta ține de Guvern. Să investească în locomotive, cale ferată. Avem două proiecte mari în care investim Tighina-Bender-Giurgiulești și Ocnița până la Căinari. Sunt peste 250 de milioane de euro, bani europenei pe care noi facem aceste investiții. Al doilea element este că însăși compania trebuie să se optimizeze și să fie profitabilă. Dacă această cale ferată poate fie gestionată cu 100 de oameni de ce să fie 200. Fiecare cost care este la CFM să fie analizat. Statul nu poate să plătească pierderile unei companii”, a declarat Andrei Spînu, în cadrul unei emisiuni de la Realitatea TV.

Acum o lună, Andrei Spînu lansase același mesaj declarând că CFM poate deveni profitabilă în cel mult doi ani, dacă va fi adoptat un Cod Feroviar și se va recurge la reduceri de personal „pentru a evita problema cu plata salariilor”. Demnitarul a mai declarat anterior că pentru o infrastructură feroviară „la un standard bun”, R. Moldova are nevoie de investiții de trei miliarde de euro.

Loading Next Post...
Urmărește-ne
Search
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...