Licitație cu dedicație? 9 din 10 companii de top la scară internațională nu pot participa la concursul organizat de APP la aeroport | ANALIZĂ

Condițiile impuse participanților la licitația pentru spațiile comerciale de la aeroportul din Chișinău sunt făcute în așa fel, încât aceasta să poată fi câștigată exclusiv de compania „Lagardere Travel Retail”. Bloggerul Eugen Luchianiuc publică o analiză care prezintă 10 companii internaționale specializate în domeniu și demonstrează că niciuna, cu excepția celei franceze, nu se califică la concurs, din cauză că nu se încadrează în cel puțin unul dintre parametrii stabiliți de APP.

„Acest concurs pentru concesionarea spațiilor comerciale din Aeroportul Internațional Chișinău este o mostră clară a unei fraude flagrante, menită să asigure victoria certă a unei companii prestabilite – SRL „Lagardère Travel Retail”, înregistrată pe data de 9 noiembrie 2023, într-un cămin din sectorul Buiucani. La această concluzie ajunge oricine analizează activitatea principalilor operatori din industria travel retail și alimentație publică”, menționează Luchianiuc în articolul său.

Potrivit lui, autorii caietului de sarcini au făcut un „adevărat slalom” la formularea condițiilor, „pentru a cimenta calea spre victorie unui singur pretendent”.

„Pentru o mai bună înțelegere a acestei măsluiri de către agenții Guvernului a concursului de concesionare, am selectat principalele 10 companii, care desfășoară activități comerciale în aeroporturi. Sunt agenți economici cu tradiții și potențial economic enorm, însă doar una întrunește toate criteriile de calificare – „Lagardère Travel Retail”, de unde și senzația că aceasta a și fost autoarea lor. De ce francezii nu doresc să participe la o competiție onestă și transparentă nu este clar, dar faptul că sunt parte a unui astfel de scenariu obscur îi descalifică profesional, mai ales în contextul recentului scandal de la Aeroportul Otopeni din București”, menționează autorul.

Printre companiile analizate sunt agenți economici cu tradiții și potențial economic enorm, precum Gebr. Heinemann, fondată tocmai în 1879, Aer Rianta International, DFS Group Ltd și altele, cu mii de angajați, prezență în zeci de țări, însă toate fie nu au experiență de activitate în 10 aeroporturi din UE, fie în domeniul alimentației publice.

„În aceste condiții, apare întrebarea firească, oare vicedirectorul pentru dezvoltare al „Lagardere Travel Retail”, Baptiste Duguit, cunoaște cum vrea directorul filialei din România, Marius Vacalau, să împingă această firmă din Franța prin ușa din spate? Oare merită să sacrifici reputația companiei pentru o afacere obscură?”, se întreabă, în concluzie, Eugen Luchianiuc.

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *